14 de gen. 2010

Whistler (Canadà)

Ara fa un any vaig programar un viatge per uns clients per anar a esquiar a Whistler (Canadà), si us explico com es va cuadrar el viatge es de pel.licula, jo ja ho havia intentat organitzar per uns clients que m'ho havien demanat i que finalment no es va fer res, i com que ja ho tenia tot fet dons ho vaig penjar a l'aparador de la oficina, dons resulta que va passar una senyora i va decidir regalar al seu marit aquest viatge amb motiu dels 50 anys juntament amb els seus fills i uns amics, en total varen ser 7 persones, i en unes dates totalment diferents del viatge original que jo havia planificat. El cas es que es va programar un viatge de 9 dies per un total de 7 places.

Pel que fa a l'estació només dir-vos que te una mitjana de precipitació de neu entre els 6 i els 8 metres anuals, juntament amb unes temperatures molt baixes que fan que la neu no es compacti com al nostre Pirineu,  amb la famosa neu "power" que fa que puguis fer baixades amb la neu fins als genolls o mes i no perilli la teva integritat física. Més informació aquí.

Pel tema dels vols varem agafar la opció de KLM (Barcelona-Amsterdam-Vancouver-Amsterdam-Barcelona), es una opció còmode amb una escala a Amsterdam no massa llarga i amb possibilitat de factura l'equipatge directament desde Barcelona a Vancouver.

L'estació ofereix un munt de serveis als clients de l'estació, molt aconsellable contractar serveis de trasllats desde l'aeroport de Vancouver fins a l'estació i ens estalviem llogar cotxe per tota una setmana sense tindre'l que fer servir. En total son uns 125 quilòmetres i tardarem unes dues hores.
Per l'allotjament tenim opcions per triar i remenar, desde hotels luxosos al centre de la població amb tot tipus de serveis i comoditats, hotels de categoria normal, apartaments i fins i tot lloguer de cases de fusta senseres equipades amb totes les comoditats per fer una estada molt agradable i amb un preu molt bo tenint en compte que varen poder llogar una casa per la familia.

Per moure's dins de l'estació hi ha tot de shuttles-bus que passa per tot el poble i va parant a tots els remuntadors que porten a pistes (molt similar com a estacions d'esquí dels Alps). En total varem fer la reserva de 4 dies d'esquí (en cas de condicions de temps molt dolentes, es poden canviar per un altre dia, o sigui que es aconsellable fer la reserva de menys dies dels que disposem). Tres persones del grup també varem voler fer Heliski (3 pujades amb helicopter i baixada per neu verge, acompanyats de guies), segons ens varen comentar, una experiència bonissima i una mica cara, uns 800 dolars canadà.

De tornada els hi varem programar un trasllat privat fins a Vancouver, una visita guiada amb guia de parla castellà a tota la Bahía, una nit i l'andemà matí lliure per acabar de veure la ciutat i al migdia trasllat fins a l'aeroport i tornada a Barcelona. A aquestes dates o a dates d'esquí no es massa aconsellable fer segons quines visites ja que per causes meteorològiques es poden anular o s'han de fer amb condicions una mica dures (nevades importants).

En fi, un viatge que tinc a la llista i que m'agradaria molt de fer, i que no surt tant car com en un principi ens creiem, la clau en aquest tipus de viatges es fer les reserves amb temps i trobar uns bons bitllets d'avió, per cert, si us venen ganes d'anar-hi espereu-vos a que passin els Jocs Olímpics d'hivern. Ara per ara ens haurem de contentar en anar al Pirineu o als Alps per gaudir de la neu, aquest any tampoc ens podem queixar!!

Fins ara!

Grigri ha dit...

Ves fent primitives, a veure si tenim sort i podem fer realitat el somni!!!