6 de gen. 2010

Delta de l'Ebre

Per desconectar uns dies, i aprofitant que ens quedaven uns dies de vacances, hem fet una estada al Delta de l’Ebre, concretament a la població de Deltebre, i ens hem allotjat a aquí . Pel que fa a l’allotjament cal dir que son uns apartaments equipats (dues habitacions dobles per un total de 6 places, millor i mes còmodes per a 4 persones), categoria 3 estrelles i potser una mica justets per gent que està acostumada a anar amb segons quines comoditats, davant mateix de la platja de Riumar, i emplaçats a una zona inmillorable per fer-nos una idea del Delta.

Varem marxar del 30 al 3 (4 nits) i els matins miravem de fer les visites o excursions que ens feien mes gràcia i a la tarda varem aprofitar per fer passejades a les poblacions mes properes que teniem.
Entre tots els dies varem aprofitar per fer el minicreuer pel Delta aquí, amb una durada d’una hora i amb explicacions de la problemática del Delta, juntament amb la flora i fauna de la zona. També ens varem apropar fins al  final del riu, on hi han instal.lat un mirador de fusta que val la pena de visitar. A la tarda varem anar a fer un tomb amb bicicleta per la platja de Riumar on hi ha tot de passarel.les per tal de no trepitjar les dunes naturals que s’hi formen. Al vespre del dia 31 varem fer un sopar especial amb familia i els nens varen aguantar com uns campions fins a les 12 de la nit per celebrar l’entrada a l’any.

El dia 1 de gener com que gairebé tot estaria tancat, varem fer una excursió fins a la Punta del Fangar (accés amb cotxe 4x4 o caminant només), una sortida molt recomanable entre dunes i un escenari llunar, en total caminant amb els nens varem tardar unes 3 hores entre anar i tornar. Tot i el dia ventós, ens ho varem passar molt bé. Comentar que aquí s’hi han filmat troços de pel.licules i videoclips com aquest. Lloc molt espectacular i que a més, varem estar sols durant tot el trajecte.

El quart dia varem fer una excursió amb btt fins a la punta de la Banya (just davant de St. Carles de la Ràpita),desdes Deltebre varem passar amb la barcassa fins a Sant Jaume d’Enveja (afanyeu-vos-hi ja que hi estan construint un pont i aviat ja no es podrà passar amb aquest mètode tant curiós). Sortida molt recomanable que es pot fer amb cotxe, caminant o amb btt, en total varem estar unes 2 hores i mitja (entre anada i tornada). Només comentar que el fet de que plogués uns dies abans i que el terra es una barreja de sorra i fang, fa que costi bastant pedalar, i de tornada vaig haver de remolcar al meu fill gran. Per la tarda varem visitar l’únic molí de fusta de Catalunya i potser d’Espanya dedicat al món de l’arròs, el Molí del Rafelet, on tota la producció que fan es ecològica i no fan servir cap tipus de producte químic per l’elaboració ni conservació de l’arròs (visita molt recomanable!!).
L’últim dia un cop varem tindre les bosses carregades al cotxe varem fer un recorregut per la zona del Garxal (Riumar) on hi ha tot de miradors per observar les aus, fins al far del Garxal, camping i Restaurant Ca la Nuri. Al ser l’últim dia i que tot havia anat molt bé varem dinar un arròs negre, relació qualitat-preu inmillorable, si hi voleu anar mireu de reservar i/o anar-hi d’hora. Després de dinar tornada xino-xano fins a casa.

Fins ara!!

Grigri ha dit...

No saps la sort que tinc de treballar amb una agència de viatges tant bona...!!!
VA SER UN ENCERT!

Myr ha dit...

Fantàstic post!

En Fangar és un dels llocs que més em va impressionar a la meva infància ...
Ups, ara ha sonat a què tinc 100 anys!

Quina llum és maca què feia, no?

Joan C ha dit...

Grigri, dons si, tens una agencia de 10!!!! je,je,je

Mir, pozí, ha sonat a abuelo cebolleta explicant batalletes.....je,je,je,je
La veritat es que varem tindre molta sort amb els dies, el dia de la punta del Fangar feia molt vent i sol, suposo que per això hi havia molt bona llum.

Grigri ha dit...

MIR, VAIG PENSAR MOLT EN TU, LA LLUM ERA FANTÀSTICA!!! tot i que el vent aixecava la sorra de les dunes amb molta fúria i feia el seu iuiu treure la càmara..
penjaré més fotos al meu bloc, que n'hi ha de molt boniques!! quan pugui...