10 de des. 2009

Vilanova de Prades

Aquests dies del pont de la constitució els hem passat amb familia i acompanyats de la familia RL a Vilanova de Prades. Ens hem allotjat al Càmping Serra de Prades, dues casetes de fusta que ens han anat molt bé, i bastant econòmic (preu especial per escaladors!) www.serradeprades.com. La idea principal era aprofitar els dies per escalar tot el que puguessim tenint en compte que anavem amb petitons, i la veritat es que hem escalat molt mes del que ens pensavem.

En total varem destinar 3 dies a escalar a Vilanova de Prades i 1 dia a Cabacés. De Vilanova de Prades us podem dir que son vies curtes (12-15 mts), amb molts foradets (no tots bons) i amb el grau comprimit desde el primer pas fins arribar a la cadena, en definitiva, que no ens han regalat res de res, però amb un molt bon equipament a base de parabolts i les reunions amb mosquetó i argolla.

Hem visitat la zona de Penya Alta, Camping i la Solana, els peus de via son bastant bons per anar amb nens (l’aporximació millor la de Penya Alta), i que amb una mica de sort també poden escalar als 4rts.

El dilluns dia 7 varem anar a Cabacés, una aproximació bastant llarga amb cotxe i amb mooltes curves desde Vilanova de Prades. Concretament varem visitar Les Crestes, i aquí si que varem trionfar, vies llargues i homogenees, ben equipades amb parabolts i roca molt bona. Llàstima que el dia no ens va aguantar gaire i varem haver de fer un “break”, ja que queien cuatre gotes. Ho varem solucionar baixant a Cabacés per dinar al parking (equipat amb WC i taules de fusta). Després de dinar es va destapar una mica i varem tornar a pujar a les Crestes i acabar de passar la tarda, dues vies mes i a buscar pa per sopar.

També hem aprofitat aquest dies per visitar les poblacions de Prades (molt millor que l’any passat ja que la plaça de l’Esglesia ja està acabada, i ha quedat molt bonica), Cornudella de Montsant (poble pintoresc i camp base de molts escaladors, molt recomanable la Ecobotiga de la Plaça de la Vila), Ulldemolins (visita obligada a la coperativa del poble a comprar oli, vi i mel).

En definitiva, que ha estat un cap de setmana-pont amb molt bona companyia, molts riures, bones escalades familiars i una bona carregada de piles abans de les festes de Nadal, esperem repetir aviat!!!